T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
GENEL EMİR
(2021/1)
İlgi: (a) BM Çocuk Hakları Sözleşmesi
(b)ILO’nun138 sayılı İstihdama Kabulde Asgari Yaş Sözleşmesi
(c)ILO’nun 182 sayılı En Kötü Biçimlerdeki Çocuk İşçiliğinin Yasaklanması ve Ortadan
Kaldırılmasına İlişkin Acil Eylem Sözleşmesi
(ç) T.C. Anayasası’nın 42, 50, 56, 58 ve 61. maddeleri,
(d) 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu
(e) 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11/c maddesi,
(f) 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu,
(g) 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 80, 97, 98, 170, 174, 188, 189, 190, 191, 193, 194,
229, 232, 233, 234, 278, 279 ve 280. maddeleri,
(ğ) 4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun,
(h) 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu’nun 52, 55, 56 ve 59. maddeleri,
(ı) 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu,
(i) 4857 sayılı İş Kanunu’nun 71, 72 ve 73. maddeleri,
(j) 5898 sayılı Uçucu Maddelerin Zararlarından İnsan Sağlığının Korunmasına Dair Kanun,
(k) 5326 sayılı Kabahatler Kanunu,
(l) Çocuk ve Genç İşçilerin Çalıştırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik,
(m) Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının 2012/15, 2012/19 ve 2012/20 sayılı Genelgeler
Bu genel emirin amacı; Ağrı İli genelinde ilgi (f) ve ilgi (i) kanunları ile ilgi (l) yönetmeliğine aykırı olarak yakınları ve çevresindeki kişiler tarafından ihmal ve/veya istismar edilerek, sokakta ekonomik kazanç elde etmek amacıyla çalıştırılarak ya da dilendirilerek başıboşluğa sürüklenen çocukların; bedensel, zihinsel, ruhsal, duygusal bütünlüğünün korunması ve sosyal gelişimlerini sağlıklı bir şekilde sürdürmeleri, topluma yararlı bireyler olarak yetişmelerini sağlayacak koruyucu ve destekleyici tedbirlerin alınması amaçlanmaktadır.
Kapsam:
Bu genel emirin kapsamı; Ağrı ili sınırları içerisinde 18 yaşından küçük, sokakta çalışan, çalıştırılan, dilenen, dilendirilen, uygun olmayan yerlerde barınan, her türlü sosyal tehlikelere ve kötü alışkanlıklara karşı savunmasız bırakılan ve başıboşluğa sürüklenen, beden, ruh, ahlaki gelişmeleri ve şahsi güvenlikleri tehlike içerisinde bulunan çocukları ve bu çocukları ihmal ve istismar eden gerçek ve tüzel kişileri kapsar.
Yukarıda amaç ve kapsamı belirtilen genel emir ile şartları genel esaslar kısmında belirtildiği üzere çocukların sokakta çalıştırılması ve dilendirilmesi Valiliğimizce yasaklanmıştır.
İlgili mevzuat kapsamında ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının sorumluluğunda sunulacak hizmet ve alınacak önlemler şu şekildedir;
1-) 18 yaşından küçüklerin kamuya açık alanlarda “Çocuk ve Genç İşçilerin Çalıştırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” kapsamı dışında kalan herhangi bir ürünü satması, tanıtımını yapması, ücret karşılığı hizmet sunması, dilenmesi/dilendirilmesi, kişilerin ve işletme sahiplerinin çocuklardan herhangi bir ürünü ve hizmeti satın almaları yasaktır. Bu hususla ilgili olarak;
2-) Sokakta çalıştığı/çalıştırıldığı ya da dilendiği/dilendirildiği belediye zabıta ekipleri ve/veya güvenlik güçlerince tespit edilen yabancı uyruklu çocuklar muhafaza altına alınarak ivedilikle gerekli işlemlerin başlatılabilmesi için İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne ve veri havuzuna işlenebilmesi için ilgili Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü’ne bildirilecektir. İl Göç İdaresi Müdürlüğü söz konusu çocukların aileleri hakkında ilgili mevzuat hükümleri uyarınca işlem başlatacaktır.
3-) Ağrı ili genelinde 18 yaşından küçüklere kanunca yasaklanan tekel ürünleri, sigara, alkollü her türlü madde ve keyif verici maddelerin ve kanunda yasaklanmayan koklamak suretiyle bağımlılık yapan çakmak gazı satışı yapılmayacaktır. Bu konuda güvenlik güçlerince ilgili işletmelere tebligat yapılacaktır. Bu ürünlerin satışını yapan müessese çalışanları ve sahipleri ile bu maddeleri satın alan 18 yaşından küçüklerin veli veya vasilerine ceza uygulanacaktır.
4-) Alışkanlık ve bağımlılık yapan, zihinsel, bilişsel ve psikolojik durumu etkileyen, çözücü ve yapıştırıcı nitelik taşıyan ve “Uçucu Maddelerin Zararlarından İnsan Sağlığının Korunması Hakkında Yönetmelik” kapsamında bulunan kimyevi her türlü uçucu, uyuşturucu, uyarıcı ve yatıştırıcı maddelerin çocuklara satılması, çocuklar tarafından kullanılması, muhafaza için verilmesi ve taşıttırılması yasaktır.
5-) Cadde, sokak, park, meydan, gar, otogar, durak, tarihi ve kültürel mekânlar, ibadethaneler, terk edilmiş yapılar, inşaatlar, bankaların ATM’leri, köprü altları, alt geçitler gibi yerler barınmak amacıyla kullanılmayacaktır. Bu tür yerlerin amacı dışında kullandırılmaması için gerekli olan takip, bakım, ıslah ve kontrol ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından yapılacak, bu yerleri mesken tutan ya da buralarda yaşadığı tespit edilen çocuklar en kısa sürede ilgili kurumlara bildirilecek ve yönlendirilecektir.
6-) Eğitim haklarından yoksun kalan ya da kalma riski yaşayan sokakta çalışan çocuklara yönelik olarak İl Milli Eğitim Müdürlüğünce;
7-) Sokakta çalışan çocukların okul dışındaki vakitlerini değerlendirebilmek, kendilerini geliştirebilmelerine imkân sağlamak amacıyla Gençlik Hizmetleri ve Spor il Müdürlüğünce ücretsiz spor kursları açılacaktır. Açılacak kurslara özellikle bu kapsama giren çocukların katılımını sağlamak için her türlü önlem ve teşvik edici tedbirler alınacaktır.
8- Sokakta çalıştığı/çalıştırıldığı tespit edilen çocukların bilgisi Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü tarafından İl Sağlık Müdürlüğüne bildirilecek ve İl Sağlık Müdürlüğünce;
9-) İlimizde sokakta çalışan veya çalıştırılan çocuk sorunu ile mücadele etmede en önemli önleyici davranış şekli bu çocukların satmış oldukları malzemeleri almamak suretiyle yapılacaktır. Bu nedenle; bu çocukların sattıkları malzemelerin alımının engellenmesi için ilgili STK, Belediyeler, Kamu Kurum ve kuruluşları ile yürütülecek toplumsal duyarlılık ve farkındalık yaratacak projeler üretilmesine öncelik verilecektir.
10-) Bu genel emirin uygulamasında paydaş olan kurumlar tarafından görevlendirilen personeller ile kurulan Mobil Ekip görevlerini eksiksiz yerine getirmekle yükümlüdür. Görevini yerine getirmeyen personeller ile ilgili çalıştıkları kurumlarca gerekli işlemler yapılacaktır.
11- 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 66. maddesine gereğince Valiliğimizce hazırlanmış olan bu genel emirde belirtilen hususlara aykırı davranan, tatbik ve icrasına muhalefet eden, zorluk çıkaran kişilere, kamu düzenine ve esenliğini bozan çocukların veli, vasi ya da kanuni temsilcisine ve bu çocuklardan hizmet ve mal satın alanlara idari emir ve işlemlere aykırılıktan dolayı, fiil ayrı bir suç teşkil etmediği takdirde 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. ve 33. maddesi ve diğer hükümleri gereği yasal işlem uygulanacaktır.
Dr. Osman VAROL
Ağrı Valisi