T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Valimiz Dr. Osman Varol, Göç İdaresi Bakanlığının kuruluşunun 9. yıl dönümü dolayısıyla bir mesaj yayımladı.
“Göç insanlık tarihiyle yaşıttır. İnsanların büyük bir bölümü öteden beri doğum büyüdükleri topraklarda yaşamalarını sürdürürken dikkate değer bir bölümü ise gönüllü ya da zorunlu olarak, tek tek veya gruplar halinde doğup büyüdükleri toprakları terk etmekte ve gittikleri yerlerde hayatlarını geçici ya da kalıcı olarak yeniden kurtarmaktadırlar. Savaş, doğal afet, kıtlık, açlık, fakirlik, yüksek suç oranları, güven ve istikrardan yoksunluk, baskı ve zulüm gibi olumsuz koşulların yanı sıra barış, esneklik, refah, güven ve istikrar ile iş, sağlık ve imkanlarına yönelik arayışlar insanları göç etmeye sevk eden temel nedenlerdir.
Geçmişten günümüze süreklilik arz eden ve tüm dünyada gözlemlenen bir olgu olan nüfus hareketleri özellikle son 50 yılda büyük bir artış göstermiştir. Birleşmiş Milletler raporlarına göre 2020 yılında dünya üzerinde 281 milyon bulunduğu tahmin edilmektedir. Bu sayı, dünya nüfusunun %3,6’sına tekabül etmekte ve dünyadaki her 30 insandan birinin göçmen sayısından 128 milyon daha fazla, 1970’teki göçmen sayısının ise neredeyse 3 katı olduğu görülmektedir.
Coğrafi ve stratejik konumundan dolayı tarihi boyunca kitlesel sığınma hareketleri de dahil olmak üzere yoğun göç hareketleri sonucunda milyonlarca göçmene ev sahipliği yapan ülkemiz, dünyada son 50 yılda artan nüfus hareketliliğinden etkilendiği gibi 2011 yılından beri tarihinin en büyük göç dalgasıyla karşı karşıyadır. Bunun temel sebebi söz konusu tarihten itibaren başta Suriye olmak üzere Türkiye’nin doğu ve güneyindeki ülkelerde savaş, çatışma, güvensizlik ve istikrarsızlıkların yoğunlaşmış olmasıdır. Dahası, geçmişte göçmenler tarafından çoğunlukla bir geçiş güzergahı ve transit ülke olarak görülen Türkiye, bu dönemde, artan ekonomik ve bölgesel gücü nedeniyle göçmenlerin yerleşmek istedikleri bir hedef ülke haline gelmiştir.
Bu vesileyle ülkemizde yaşanan bu denli yoğun göç hareketliliğini büyük bir fedakarlıkla ve başarıyla yöneten Göç İdaresi Başkanlığının tüm çalışanlarına teşekkür ediyorum.”